Obchodné Podmienky
Posledná aktualizácia: 07.07.2025
1. Základné ustanovenia a rozsah pôsobnosti
1.1. Tieto Obchodné podmienky (ďalej len „Podmienky") upravujú práva a povinnosti strán zmluvy o dielo medzi zhotoviteľom, ktorým je 1.CLEANHAUS&Co., s. r. o., so sídlom Komenského 558/14, 085 01 Bardejov, IČO 55 368 760, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel Sro, Vložka č. 45757/P (ďalej len „zhotoviteľ") a objednávateľom (ďalej len „zmluva o dielo" alebo „zmluva").
Kontakt a bližšia identifikácia zhotoviteľa:
e-mail: info@cleanhaus.sk
telefón: +421 910 340 549
DIČ: 2121970312
IČ DPH: SK2121970312
Orgán dozoru vykonávajúci dohľad:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 051/772 15 97
www.soi.sk
1.2. Objednávateľom sa rozumie spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, alebo podnikateľ, ktorým je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nespĺňa definíciu spotrebiteľa; (ďalej len „objednávateľ") (zhotoviteľ a objednávateľ ďalej aj samostatne „zmluvná strana" alebo spoločne „zmluvné strany").
2. Predmet zmluvy
2.1. Predmetom zmluvy o dielo zmluvy je poskytovanie tepovacích prác, upratovacích prác, umývanie okien, výkladov, žalúzií a iných povrchov, čistenie a tepovanie nábytku, interiéru automobilov a akýchkoľvek iných predmetov (ďalej len „práce") dojednaný osobne či prostriedkami diaľkovej komunikácie, najmä prostredníctvom webového sídla zhotoviteľa https://www.cleanhaus.sk/ (ďalej len „webové sídlo").
3. Vznik a trvanie zmluvy
3.1. Zmluva vzniká akceptovaním objednávky zo strany zhotoviteľa.
3.2. Objednávku odošle objednávateľ vyplnením a odoslaním formulára s rozsahom a preferovaným časom a prác na webovom sídle. Alternatívne môže objednávateľ požiadať zhotoviteľa o vytvorenie objednávky telefonicky alebo emailom.
3.3. Zhotoviteľ objednávku akceptuje bez zbytočného odkladu, spravidla do 24 hodín od jej odoslania. V prípade, ak nie je možné práce vykonať v preferovanom čase, môže zhotoviteľ navrhnúť objednávateľovi náhradný čas. Zhotoviteľ si vyhradzuje právo objednávku z nediskriminačných dôvodov neprijať. Zhotoviteľ objednávku odmietne najmä vtedy, ak nie je možné vykonať práce v požadovanom termíne alebo ak nie je vzhľadom na okolnosti možné od zhotoviteľa spravodlivo vyžadovať, aby objednávku prijal.
4. Zmena a zrušenie objednávky
4.1. Objednávateľ je oprávnený požiadať o zmenu objednávky, a to aj po jej prijatí, zhotoviteľ však nie je povinný žiadosti vyhovieť, najmä ak to nie je možné z kapacitných alebo organizačných dôvodov.
4.2. Objednávateľ je oprávnený objednávku kedykoľvek zrušiť, a to aj bez uvedenia dôvodu. Zhotoviteľ je v takom prípade oprávnený žiadať od objednávateľa storno poplatok až do výšky ceny prác, a to najmä v prípade zrušenia objednávky menej ako jeden týždeň pred očakávaným výkonom práce.
4.3. Zhotoviteľ je oprávnený objednávku zrušiť najmä z dôvodov, z ktorých môže odmietnuť rezerváciu alebo bez uvedenia dôvodu.
4.4. Zmluvné strany sa môžu kedykoľvek dohodnúť na inom rozsahu prác a ceny za práce, než boli uvedené v objednávke, najmä ak objednávateľ dodatočne rozšíri rozsah prác alebo ak sa ukáže, že práca objednaná v objednávke nezodpovedá skutočne očakávanému rozsahu prác.
5. Povinnosti zmluvných strán
5.1. Objednávateľ je povinný bezodkladne poskytnúť zhotoviteľovi všetky informácie súvisiace so zmluvou, ktoré si zhotoviteľ vyžiada;
Bezodkladne informovať o všetkých zmenách, ktoré súvisia so zmluvou, a to pred aj počas vykonávania prác;
Uistiť sa a zabezpečiť, aby vec, na ktorej sa vykonávajú práce, bola prístupná a vo vyhovujúcom stave (napr. materiál nie je opotrebený natoľko, aby sa tepovaním zničil, tepované vozidlo je zabezpečené proti svojvoľnému pohybu, umývané okná nie sú rozbité), v opačnom prípade zhotoviteľ za poškodenie veci nezodpovedá;
Sprístupniť zhotoviteľovi priestory, ktoré alebo v ktorých sa majú práce vykonať, a to v dohodnutom čase a na dohodnuté trvanie, pričom objednávateľ je povinný počítať s dostatočnou časovou rezervou;
Zabrániť vstup osobám alebo zvieratám, ktoré by mohli narušiť vykonávanie prác;
Zabezpečiť zhotoviteľovi prístup k čistej vode, k výlevke na špinavú vodu a k zdroju elektrickej energie (230V) zodpovedajúcemu aktuálne platným technickým požiadavkám;
Vytknúť vady a nedorobky (poškodené predmety alebo ich nedostatočné vyčistenie, pokiaľ dodatočné vyčistenie pripadá do úvahy) ihneď, najneskôr kým zhotoviteľ neopustí priestory, v ktorých sa vykonávali práce – na neskôr vytknuté vady a nedorobky sa neprihliada;
Riadne a včas uhradiť cenu prác;
Uhradiť zálohu k rukám zhotoviteľa pred začatím prác, ak ju zhotoviteľ vyžiada;
Strpieť vyhotovovanie audiovizuálneho záznamu zo strany zhotoviteľa, ktoré zachytáva znečistenie, resp. čistotu predmetu pred a po vykonaní prác – ak s týmto objednávateľ nesúhlasí, môže zhotoviteľa požiadať, aby záznam nevyhotovoval;
Nahradiť škodu s výnimkou bežného opotrebenia, ktorá vznikne na veci používanej zhotoviteľom porušením povinnosti objednávateľa;
5.2. Zhotoviteľ je povinný vykonať práce v dohodnutom rozsahu s odbornou starostlivosťou, riadne a včas;
Odstrániť nedorobky;
Vystaviť objednávateľovi daňový doklad o prijatej platbe, a to vo forme dohodnutej zmluvnými stranami a v závislosti od spôsobu platby, pričom zmluvné strany sa dohodli, že doklad (faktúra) môže byť vystavený a doručený aj elektronicky.
6. Osobné údaje a ich ochrana
Zhotoviteľ prijal primerané opatrenia k spracúvaniu osobných údajov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (nariadenie GDPR). Objednávateľ potvrdzuje, že bol oboznámený so spracúvaním jeho osobných údajov v zmysle pravidiel, ktoré sa nachádzajú na nasledujúcom odkaze: https://www.cleanhaus.sk/privacy-policy
7. Alternatívne riešenie sporov
Objednávateľ - spotrebiteľ je oprávnený využiť alternatívny spôsob riešenia sporov, a to tak, že sa obráti na zhotoviteľa so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým zhotoviteľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že zhotoviteľ porušil jeho práva. Ak zhotoviteľ na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má objednávateľ - spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ARS"), a to Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk), pričom objednávateľ - spotrebiteľ je oprávnený vybrať si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti. Objednávateľ - spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje podľa § 12 Zákona o ARS. V návrhu je potrebné uviesť e-mailový kontakt zhotoviteľa: info@cleanhaus.sk. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi objednávateľom - spotrebiteľom a zhotoviteľom vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy.
8. Záverečné ustanovenia
8.1. Tieto Podmienky boli vyhotovené dňa 01.07.2025 a naposledy menené a doplnené dňa 07.07.2025. Zhotoviteľ je oprávnený tieto Podmienky meniť. Právny vzťah medzi zmluvnými stranami sa vždy spravuje Podmienkami platnými a účinnými v čase odoslania objednávky.
8.2. Tieto Podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Ak sú tieto Podmienky vyhotovené aj v inom než slovenskom jazyku, ich slovenské znenie má vždy prednosť pred iným jazykovým vyhotovením.
8.3. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä prostredníctvom e-mailových správ a telefonicky.
8.4. Právne vzťahy medzi zmluvnými stranami sa spravujú zmluvou, týmito Podmienkami, ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ak je objednávateľ spotrebiteľom), zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ak je objednávateľ spotrebiteľom), zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ak objednávateľ nie je spotrebiteľom), ďalej zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
8.5. V prípade rozporu medzi ustanoveniami individuálnej dohody alebo zmluvy a týchto Podmienok, uprednostnia sa ustanovenia dohody alebo zmluvy. V pochybnostiach o obsahu zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je objednávateľ - spotrebiteľ, alebo týchto Podmienok platí výklad, ktorý je pre objednávateľa - spotrebiteľa priaznivejší.